|
Концепція розвитку
|
|
|
КОНЦЕПЦІЯ РОЗВИТКУ СЗЗ «Слов’янська гімназія»
м. Києва на 2010-2012 роки
«ЗАТВЕРДЖЕНО»
Рішенням Конференції трудового
колективу СЗЗ «Слов’янська гімназія»
Протокол № 22 від «4» грудня 2009р.
|
«УХВАЛЕНО»
Рішенням педагогічної ради
СЗЗ «Слов’янська гімназія»
Протокол № 2 від «1» грудня 2009 р.
|
КОНЦЕПЦІЯ РОЗВИТКУ
СЗЗ «Слов’янська гімназія» м. Києва
на 2010-2012 роки
І Основні положення
1. Концепція розвитку СЗЗ «Слов’янська гімназія» на 2010-2012 роки (далі – Концепція) є документом, що визначає основні параметри розвитку гімназії на 2010-2012 роки, забезпечуючи її системний і цілеспрямований характер.
2. Концепція розроблена з метою встановлення пріоритетів (стратегічних цілей), принципів, завдань і механізмів розвитку СЗЗ «Слов’янська гімназія» (далі – Гімназія) на 2010-2012 роки.
3. Концепція спирається та зорієнтована на виконання положень:
-
Конституції України;
-
Законодавства України про освіту;
-
Державної національної програми «Освіта України ХХІ століття».
-
Національної доктрини розвитку освіти, затвердженої Указом Президента України від 17 квітня 2002 р. № 347/2002;
-
Програми «Освіта столиці 2006-2010 рр.», затвердженою сесією Київської міської ради від 19 грудня 2006 р. № 289/346;
4. Концепція має таку структуру:
-
Основні положення;
-
Пріоритети розвитку;
-
Принципи розвитку;
-
Завдання розвитку;
-
Механізми розвитку;
ІІ Пріоритети розвитку
5. Гімназія у своїй діяльності зорієнтована на розвиток здібностей, обдарувань і талантів дітей, відродження і примноження інтелектуального потенціалу України, надання можливості учням здобути знання понад обов'язковий загальноосвітній рівень, розкриття та сприяння реалізації їх індивідуальних творчих здібностей і обдарувань.
6. Основними орієнтирами для розвитку Гімназії на 2010-2012 роки є:
-
візія Гімназії;
-
місія Гімназії;
-
пріоритети розвитку (стратегічні цілі) Гімназії.
7. Візія Гімназії – поєднання навчально-виховної роботи з науково-методичною, науково-дослідницькою та експериментальною; використання поряд з традиційними методами та формами навчання і виховання інноваційних педагогічних технологій.
8. Місія Гімназії – полягає у створенні умов для всебічного розвитку особистості і творчої самореалізації учнівської молоді, вихованні покоління людей, здатних ефективно працювати і навчатися протягом життя, оберігати й примножувати цінності національної культури та громадянського суспільства, розвивати і зміцнювати суверенну, незалежну, демократичну, соціальну та правову державу як невід'ємну складову європейської та світової спільноти.
9. Пріоритети (стратегічні цілі) розвитку Гімназії:
-
Підвищення якості освітніх послуг Гімназії та забезпечення їх відповідності національним, європейським і міжнародним стандартам та вимогам;
-
Модернізація курикулуму (навчальних робочих планів, програм, змісту навчання) Гімназії;
-
Запровадження в Гімназії інноваційних підходів, форм, методів і засобів навчання;
-
Забезпечення ефективної взаємодії та співпраці всіх учасників навчально-виховного процесу;
-
Активізація діяльності Гімназії в міжнародному та європейському освітньому просторі.
ІІІ Принципи розвитку
10. Принципи розвитку Гімназії:
-
партнерство;
-
відповідність суспільним потребам;
-
ефективність, результативність і економічність діяльності;
-
інноваційність та орієнтація на провідний досвід;
-
відповідність міжнародним, європейським і вітчизняним фаховим стандартам якості.
ІV Завдання розвитку
11. Підвищення якості освітніх послуг Гімназії та забезпечення їх
відповідності національним, європейським і міжнародним стандартам і вимогам:
11.1. Завершити запровадження у навчальний процес Гімназії допрофільної та профільної системи навчання.
11.2. Запровадити широке використання науково-методичного супроводу навчально-виховного процесу та рівня викладання в Гімназії.
11.3. Створити в Гімназії Центр (підрозділ) моніторингу якості освіти.
11.4. Ввести процедуру оцінки батьками, учнями рівня якості освітніх послуг Гімназії.
11.5. Запровадити рейтинг вчителів Гімназії та його врахування для
мотивації педагогічних працівників.
11.6. Посилити практико-орієнтоване спрямування навчання в Гімназії
шляхом вдосконалення робочого навчального плану, проведення навчальної практики та екскурсій.
12. Модернізація курикулуму (навчальних робочих планів, програм, змісту навчання) Гімназії:
12.1. Здійснити аналіз наявних навчальних планів і програм Гімназії з метою їх систематизації, узгодження, актуалізації змісту відповідно до потреб системи освіти та забезпечення наступності підготовки випускників і випереджувальної ролі освіти в суспільному розвитку.
12.2. Здійснити аналіз потреб системи освіти з метою ідентифікації
кон’юнктури ринку освітньої галузі.
12.3. Розробити та запровадити в Гімназії нові актуальні напрями допрофільної та профільної підготовки учнів.
13. Запровадження в Гімназії інноваційних підходів, форм, методів і засобів навчання:
13.1. Модернізувати та здійснювати постійну підтримку WEB – сайту.
13.2. Організувати та запровадити в Гімназії дистанційну форму факультативних та додаткових занять.
13.3. Запровадити у навчальний процес Гімназії тренінгові технології з
використанням інтерактивних методів навчання на основі особистісно та компетентісно орієнтованого підходів.
13.4. Запровадити в Гімназії єдиний внутрішній стандарт для навчально-
методичного забезпечення вивчення іноземних мов у 1-11(12) класах.
13.5. Створити електронну бібліотеку в Гімназії із забезпеченням віддаленого доступу до електронного каталогу й електронних джерел.
13.6. Вдосконалити в Гімназії мережу інформаційно-ресурсного забезпечення.
13.7. Створити в Гімназії відеоконференц-центр.
13.8. Продовжити обладнання навчальних класів Гімназії сучасною технікою для проведення занять (проектори, ноутбуки, інтерактивні дошки, фліпчарти
тощо).
14. Посилення науково-методичного супроводу НВП:
14.1. Здійснити модернізацію друкованого видання «Слов’янський вісник».
14.2. Започаткувати електронне видання Гімназії.
14.3. Розширити перелік напрямів підготовки в Гімназії науково-дослідницьких робіт МАН України.
14.4. Створити умови для активного залучення до участі в підготовці наукових досліджень учнів науковців ВНЗ міста.
14.5. Створити базу даних результатів наукових досліджень учнів та вчителів Гімназії.
14.6. Запровадити регулярне проведення науково-практичних круглих столів, семінарів, конференцій із обговорення актуальних проблем розвитку системи освіти, педагогічної науки із залученням провідних фахівців в означених сферах.
14.7. Запровадити видання та широке розповсюдження результатів наукових, науково- методичних, науково – пошукових досліджень учнів та педагогів Гімназії.
14.8. Забезпечити висвітлення результатів зазначених досліджень при викладанні навчальних дисциплін і курсів в Гімназії.
15. Забезпечення ефективної взаємодії та співпраці учасників навчально-виховного процесу Гімназії:
15.1. Створити портал Гімназії для забезпечення динамічного
інтерактивного інформаційного та комунікаційного зв’язку з усіма учасниками НВП Гімназії.
15.2. Розробити та виготовити інформаційні дошки для висвітлення актуальної інформації про діяльність Гімназії.
15.3. Оновити проспект Гімназії (українською та англійською мовами).
15.4. Запровадити у практику виготовлення інформаційно- рекламних матеріалів про навчально - виховні проекти Гімназії.
15.5. Проводити «громадські слухання» з питань розвитку Гімназії.
15.6. Розробити пакет інформаційно-рекламних матеріалів Гімназії та
сувенірів з атрибутикою навчального закладу.
15.7. Створити інформаційно-рекламний стенд Гімназії для участі у
виставках, презентаціях тощо.
15.8. Створити Клуб друзів Гімназії, розробивши і запровадивши механізм
для індивідуального і колективного членства у Клубі з переліком відповідних послуг.
15.9. Створити Асоціацію випускників Гімназії.
16. Активізація діяльності Гімназії в міжнародному та європейському
освітньому просторі:
16.1. Визначити пріоритети міжнародної діяльності Гімназії.
16.2. Визначити пріоритетні асоціації та реалізувати заходи для входження
Гімназії до міжнародних та європейських асоціацій, проектів тощо.
16.3. Продовжити спільні освітні програми із зарубіжними закладами освіти.
16.4. Активізувати практику закордонного стажування для учнів та вчителів Гімназії.
V Механізми розвитку
17. Основними механізмами розвитку Гімназії на 2010-2012 роки є:
-
Прийняття нової редакції Статуту Гімназії.
-
Розвиток персоналу та корпоративної культури Гімназії.
-
Удосконалення соціально - культурного забезпечення працівників Гімназії.
-
Запровадження сучасних інструментів менеджменту та організаційного розвитку.
-
Оптимізація структури Гімназії та розвиток матеріально-технічної бази.
-
Створення єдиного електронного інформаційно-комунікаційного середовища Гімназії.
-
Реалізація освітніх проектів та участь у міжнародних освітніх програмах.
Візія – основне стратегічне завдання (ідея щодо образу майбутнього), яке ставить перед собою підприємство (організація, установа), визначаючи орієнтири свого розвитку.
Місія — узагальнена мета, реалізація якої є основним завданням стратегічного управління підприємством (установою, організацією).
Концептуальні засади
модернізації навчально-виховного простору гімназії
у 2010/2011н.р.
Розвиток світового і, зокрема, європейського освітнього простору, об’єктивно вимагає від української школи адекватної реакції на процеси реформування загальної середньої освіти, що відбуваються у провідних країнах світу. Загальною тенденцією розвитку старшої профільної школи є її орієнтація на широку диференціацію, варіативність, багатопрофільність, інтеграцію загальної і допрофесійної освіти.
Основними завданнями модернізації НВП навчання є:
1) створення умов для врахування й розвитку навчально-пізнавальних і професійних інтересів, нахилів, здібностей і потреб учнів гімназії в процесі їхньої загальноосвітньої підготовки;
2) виховання в учнів любові до праці, забезпечення умов для їхнього життєвого і професійного самовизначення, формування готовності до свідомого вибору і оволодіння майбутньою професією;
3) формування соціальної, комунікативної, інформаційної, технічної, технологічної компетенцій учнів на допрофесійному рівні, спрямування молоді щодо майбутньої професійної діяльності;
4) забезпечення наступно-перспективних зв’язків між загальною середньою і професійною освітою відповідно до обраного профілю.
Очікувані результати модернізації НВП:
У модернізацію НВП закладено нові підходи до організації освіти в гімназії. Вона має функціонувати як профільна з допрофільною підготовкою. Це створюватиме сприятливі умови для врахування індивідуальних особливостей, інтересів і потреб учнів, для формування у школярів орієнтації на той чи інший вид майбутньої професійної діяльності. Профільна школа найповніше реалізує принцип особистісно орієнтованого навчання, що значно розширює можливості учня у виборі власної освітньої траєкторії.
Необхідною умовою організації якісної підготовки учнів є їх розподіл за рівнем освітньої підготовки, інтересами, потребами, здібностями і нахилами.
|
|
|
|
|
 |
Наше опитування |
 |
|
Чи цікавитесь Ви проектами інструкцій, положень, наказів, які пропонує МОН України для громадського обговорення |
Наша адреса |
E-mail: 5739630@ukr.net
|
Увага! |
Для коректної роботи сайту, використовуйте браузери Opera, Mozilla FireFox, Google Chrome та Safari. У браузері Internet Explorer сайт працюватиме некоректно.
|
|
|
|
|